Gentlemen's Choice
FŐOLDAL | Rólunk | Elérhetőségek
Játékszer Gazdaság Autók Divat Életmód Technika Kultúra
Főoldal » Életmód » Megjelent májusi lapszámunk

Megjelent májusi lapszámunk

Magazinunk új számának címlapjára Melles Botondot, az Air France, a KLM Hungary és a Delta Air Lines hazai ügyvezető igazgatóját választottuk. Tesztvezetjük az új Porsche Macant, próbálunk eligazodni, mely részvények számítanak jó, illetve rossz befektetésnek a közelgő labdarúgó VB árnyékában, valamint összevadásztuk a szezon legszínesebb mokaszinjait, és a legklasszabb nyári ingeket is. Ez és még sok minden más az új Gentlemen's CHOICE-ban!

Megjelent májusi lapszámunk

 A tartalomból:

 

 

Ferdinand tigrise - Az új Porsche Macan

 

Az idei év fordulópontnak ígérkezik a Porsche életében. Már most borítékolható, hogy nagyságrendekkel növekednek az eladások, a részvényesek rég megvették a szilveszteri pezsgőt, a lipcsei üzem szakszervezeti vezetői a pletykák szerint titkos tárgyalásokat folytatnak Merkel kancellárral a nyolcnapos munkahét bevezetéséről. A felbolydulás egyetlen modellnek tudható be…

 

 

Ha a Macanról akarunk beszélni, nem lehet pusztán a Macanról beszélni. A történet korábban kezdődik, még 2002-ben. Ekkor mutatta be első szabadidőjárművét a Porsche. A prémium utcai terepjárók műfaja viszonylag újnak számított, de mire Lipcsében elkészült az első Cayenne, már komoly sikereket tudhatott maga mögött a Mercedes M-osztály és a BMW X5. A feltörekvő japán luxusmárkák (az Infiniti, a Lexus és az Acura) szintén belekóstoltak már a szegmensbe. Csakhogy a Porsche más volt: kékvérű, nemes márka, amelyet magasabban jegyeztek, és sokan többre is tartottak annál, mint sem hogy holmi haszonjárműves, sárdagasztó felhangokkal rontsa úri renoméját.

A cikk folytatása a magazinban!

 



 

In memoriam Bertone

 

Idén április végéig adott magának haladékot a világ egyik legpatinásabb, meghatározó jelentőségű autóipari formatervező háza: ha nem jelentkezik megfelelően tőkeerős vásárló, csődöt jelentenek és lehúzzák a redőnyt. Százkét év és egy elhivatott család története.

 

 

A történelemkönyvek 1885-re datálják a modern automobil születését. A társadalmi fejlődés azonban elmaradt a technológia előre törésétől, és bár Henry Ford 1908-as futószalag-forradalma után felgyorsultak a folyamatok, a fejlődés lassan terjedt tova az ipari földrengés epicentrumától. Lám, közel harminc évvel Karl Benz Patent-Motorwagenje után Torinóban még mindig tumultust okozott, ha nagy ritkán végigcsattogott az utcákon egy hangos-füstös gépkocsi. Hiába üzemelt a századforduló óta a városban a Fiat, hiába exportálták autóikat az Egyesült Államokba, hiába gyártottak népszerű taxikat, a műfaj demokratizálódása még váratott magára.

A cikk folytatása a magazinban!

 


 

 

Mindenen túl - Jeep Wrangler Unlimited teszt

 

Mit adhatunk egy olyan embernek, akinek már mindene megvan? Ezt a kérdést nem csak a születésnapi partik szervezői, de az autógyárak is újra meg újra felteszik maguknak. Kevesek tudnak olyan frappáns válasszal szolgálni, mint a Jeep.



Willys MB, Series I, Toyota BJ – legendás nevek ezek az autóiparban. Olyan korban születtek, amikor a járművektől egyetlen dolgot vártak el vásárlóik: hogy járjanak, mindenkor és mindenhol. Háborús övezetekben, feltérképezetlen tájakon tették próbára képességeiket, és mivel alkalmasnak bizonyultak, evolúciós zárványként, az autóipar oldalhajtásaként fejlődtek tovább. A Jeep Wrangler, a Land Rover Defender, a Toyota Land Cruiser minden szempontból modernebb, biztonságosabb, sokoldalúbb járművek, mint neves őseik; mégis, piaci sikerüket kisebb-nagyobb mértékben az ötven, hatvan évvel ezelőtt történteknek köszönhetik.

A cikk folytatása a magazinban!

 


 

 

Biotechnológia, a jövő sikerágazata

 

„Az orvosok gyógyszereket rendelnek, amelyekről keveset tudnak, betegségekre, amelyekről még kevesebbet tudnak, betegeiknek, akikről semmit sem tudnak.” (Voltaire)

 

Az elmúlt néhány száz évben, főleg az elmúlt évtizedekben az orvostudomány és a gyógyszeripar szédületes tempóban fejlődött. Az emberek várható életének hossza megnövekedett, egykori félelmetes, gyógyíthatatlan betegségek tűntek el, de még most is számtalan betegséggel és kórral kell szembeszállnia a tudománynak és gyógyítóknak. Az elmúlt harminc évben egy új szektor, a biotechnológia került a középpontba, amelynek sikereiből a befektetők és spekulánsok is részesedhetnek, de a legnagyobb hasznot a betegek könyvelhetik el.


 

Az élet számos területéről halljuk vissza a biotechnológia kifejezést, legtöbbünknek mégis csak halovány elképzelése van arról, hogy valójában mit is jelent ez a kifejezés pontosan. A szó hallatán az emberek többsége jellemzően a génmódosított élelmiszerekre, a bio üzemanyagokra, vagy a klónozásra gondol, mert ezek kapják a legnagyobb publicitást a médiában. Ezen fiatal tudománynak azonban jóval többet köszönhet az emberiség, hiszen a gyógyítást forradalmasító gyógyszerektől kezdve, a veszélyes hulladékok feldolgozásán át, az alternatív üzemanyagokon kívül, a bűnügyi sorozatokban látható bűnözők elfogását segítő laboratóriumi munka mind ennek köszönhetően vált valóra. A biotechnológia számos tudományágat átfogó diszciplína, egyik definíciója szerint olyan eljárás, amikor élő szervezetek segítségével állítunk elő egy új terméket, vagy szolgáltatást. A biotechnológia kifejezést egy magyar tudós, Ereky Károly használta először 1919-ben. Több ezer éves múltra tekint vissza a sör- és borkészítés, ami tágan értelmezve biotechnológiai eljárás; az orvoslásban is emberemlékezet óta használnak állati és növényi alapanyagokat a gyógyítás érdekében, mégis, a modern biotechnológiát 1976-tól számítják, amikor a világ első biotech cégét, a Genetechet létrehozták az USA-ban. Első termékük az emberi inzulin, melynek milliók köszönhetik az életüket.

A cikk folytatása a magazinban!

 


 

 

A változás elől lehetetlen elbújni - Interjú Küllői Péterrel, a Mosoly Alapítvány elnökével

 

Gentlemen’s CHOICE: Egy pár hete immár tizedszerre rendeztétek meg a Bátor Tábor rendhagyó aukcióját. Hogyan élted meg a mögöttetek álló éveket?

Küllői Péter: Nagyon nagy sikerként. Jómagam abban hiszek, hogy valami akkor tud működni, ha abban mindenki nyer. Jelen esetben nemcsak a Bátor Tábor, hanem azok is, akik eljöttek licitálni, és a felajánló kortárs művészek is, hiszen a leütött összegek bizonyos százalékát ők kapták meg. Idén kissé kinyitottuk a saját illetve a régiónk határait, több külföldi művész is csatlakozott ugyanis a kezdeményezésünkhöz. Szóval, a kérdésre válaszolva, én azt hiszem, jó úton haladunk. A vásárlások teljesen különböző okok folytán realizálódhattak: volt olyan, aki a Bátor Tábor miatt jött el, szeretett volna odaállni egy jó ügy mellé, másokat pedig elsősorban a képek művészeti, netán befektetési értéke motivált. 

 

 

G.C.: Honnan jött Nálad ez a szerelem a modern művészetek iránt?

 

K.P.: Édesapám sebész volt, egyik páciense pedig egy műkereskedő, aki rendszeresen ellátta őt tanácsokkal, melyik kép éppen a jó vétel (nevet). Ekképp én magam úgy nőttem fel, hogy mindig tele voltak műalkotásokkal a lakás falai, illetve az elmúlt tizennégy év hozadéka ez, amióta a Bátor Táborral és egyéb projektekkel foglalkozhatom. 2000-ben vonultam vissza a banki befektetési tevékenységemtől, valószínűleg ekkoriban is megvolt bennem valahol mélyen az az érzelemdózis, amely a művek igazi élvezetéhez szükséges, csak nem volt lehetősége a felszínre törni (nevet).

Az interjú folytatása a magazinban!



 

 

Szamba tipp-mix avagy részvények a futball világbajnokság bűvöletében


Minden tekintetben izgalmas év az idei Brazíliában. Ahogy minden évben lenni szokott, év elején lezajlott a riói karnevál, de ezzel nem fejeződött be az idei évre a „tánc” a dél–amerikai országban. Amíg az év elején a szemek főleg a csípő tájékára tapadtak, addig nyáron kicsit lejjebb kerül a fókusz, és a lábak veszik át a főszerepet. Gondolom sok futballszerető tudja, de aki nem, annak eláruljuk, 2014. június 12-én kezdődik a huszadik labdarúgó világbajnokság. 

 

Aki olvassa a híradásokat, nyomon követi az eseményeket, az tudja, nem kevés gond kísérte az előkészületeket. Nehezen, talán az utolsó pillanatokra elkészülő stadionok, a hozzájuk kapcsolódó korrupció, az építések közbeni halálesetek, tüntetések az esemény ellen, mind-mind borzolták a helyi illetve a világ labdarúgását szeretők kedélyét. Egy azonban biztos, amint elhangzik az első bírói sípszó, azonnal a játéké lesz a főszerep. Hiszen ez az esemény az, ami a legnagyobb nézettséget produkálja a világban, megelőzve minden más sporteseményt, legyen az olimpia, vagy az amerikai super bowl. A tipp-mix irodák valószínűleg dörzsölik a tenyerüket, hiszen a játék játékot vonz: sokan kísértik a szerencséjüket azzal, hogy megpróbálják eltalálni a mérkőzések eredményeit, és ezáltal összekapcsolják a kellemest a hasznossal, egy kis plusz jövedelemre szert téve a játék élvezete mellett.

A cikk folytatása a magazinban!

 


 

 

Címlapsztori - Melles Botond, az Air-France, a KLM és a Delta Air Lines ügyvezetője

 

Bár napjainak tekintélyes részét gondolatban a fellegek felett kell töltenie, valójában két lábbal a földön áll. Magazinunk eddigi készítése során kevés olyan ifjú menedzserrel találkoztunk, aki ugyan határozottan és precízen, mégis a kellő rugalmassággal alakítja a dolgok folyását. Holott a felelősség nem csekély, három nemzetközi légitársaság hazai operatív vezetése nehezedik a vállára, habár olybá tűnik, ez meg sem kottyan teherbírásának, és talán még egy soktonnás gépet is könnyűszerrel elnavigálna. Bár egyértelműen ő a flottaparancsnok, igazi csapatjátékos, kozmopolita, odaadó családapa, avagy az alábbiakban betekintést nyerünk Melles Botond életébe a check-in túloldalán.



Gentlemen’s CHOICE: Szinte minden kisfiú álmodozik arról, hogy felnőttként pilóta lesz. Te egzaktul ugyan nem ezt csinálod, mégis valami hasonlót. Dolgoztál a Nestlénél, képviselted a Maggi termékeit, most pedig három neves légitársaság hazai vezetése a feladatod. Az a típusú menedzser vagy, aki a jeget is eladja az eszkimóknak?
Melles Botond:
Én magam is nagyon szívesen lettem volna pilóta kisfiúként, sőt még kamaszként is. Nagybátyám azonban határozottan rányomta a pecsétet repülőorvosi engedélyemre, miszerint csak nappal és csak megfelelő időjárási körülmé-nyek között repülhetek. Színtévesztésem meghiúsította a gyermekkori álmot, hogy hivatásos közforgalmi pilóta legyek, de ma már egyáltalán nem bánom. Fantasztikus érzés a kereskedelmi oldalon képviselni egy légitársaságot, hát még egyszerre hármat. Amikor a Maggi termékeken dolgoztam, az az időszak rengeteg mindenre megtanított a marketing, az értékesítés, a logisztika és a termékfejlesztés területén. Kiváló időszakot éltem át Párizsban, majd Prágában is, amelyért nagyon hálás vagyok a Nestlé vállalatnak. Az igazi áttörést azonban számomra 2006 hozta el, amikor végre azzal a területtel kezdhettem el foglalkozni, amely egyben a hobbim is: a légiközlekedéssel, mégpedig az Air France-KLM-csoportnál. Úgy gondolom, hogy a lelkesedésem visz előre. Talán leginkább ezzel sikerül partnereinket és utasainkat meggyőzni arról, hogy velünk repüljenek vagy a mi szolgáltatásainkat értékesítsék. Büszke vagyok a légitársaságokra, amelyeket képviselek és büszke a csapatomra is, amely kiváló szakemberekből áll. Ahogy a mondás is tartja, valóban, így még a jeget is el tudjuk adni az eszkimóknak. Inspirál, hogy folyamatosan új kihívások elé állít a cégcsoport és állandó változásban, fejlődésben vagyunk. Néha túl gyorsan haladok előre és észre kell vennem, hogy a körülöttem lévő világnak időt kell hagyni a változásokra. Erősen kreatív, rendszeresen megújuló, innovatív vezető vagyok, erős célorientáltsággal. Minden projekt megtérülését mániákusan és rendszeresen mérem, és magamon is szigorúan számon kérem. Csak így lehet hatékonyan értékesíteni azt a bizonyos jeget az egyre ridegebb, versenytársakkal teli, északi sarki körülmények között is.
Az interjú folytatása a magazinban!

 


 

 

Elit étek: a spárga

 

A spárga napjaink egyik „sztárzöldsége”, a mai gasztrotrendekbe való tökéletes illeszkedése mellett pozitív élettani hatásai miatt is kihagyhatatlan szereplője a modern konyhának.

 

 

 

Az eredetileg Ázsiából származó növény hazánkba a mediterrán konyha- és kertkultúrából érkezett, valamikor a XV. században. Története ugyanakkor jóval régebbre nyúlik vissza, a rómaiak már nem (csak) a vadspárgát fogyasztották, de a növényt tudatosan is termesztették. Ugyanakkor a spárga szinte egészen a XIX. századig luxusterméknek számított, bizonyos körökben fogyasztása szinte státuszszimbólumnak minősült. Ennek megfelelően a spárga a királyi asztalokról sem hiányozhatott, III. Henrik kegyenceit kényeztette vele, XIV. Lajos pedig megkövetelte, hogy asztalán mindig legyen friss spárga. 

A cikk folytatása a magazinban!

 


 

 

Napra készen


A barna bőr szexi – szemben a hámló orral, égővörös mellkassal és cserzett, pigmentfoltokkal tarkított háttal!Újra itt a nyár, hív a napsugár. De vajon alaposan felkészültünk az áhított fénysugarakra? A napfény – az élet záloga – amilyen hasznos tud lenni, épp annyira negatív következményekkel is járhat bőrünkre nézve. Ám ettől még nem kell a nyarat ötvenes napvédővel, tetőtől-talpig vastagon bekenve, hófehéren átvészelni. Elég egy kis odafigyelés, felkészülés és nyugodt szívvel átadhatjuk magunkat a boldogító, endorfin-termelő sugaraknak. 

 

A jó

A napfürdőzés javítja a zsíros, pattanásos bőr állapotát, segíti a méregtelenítést, fertőtlenít, hámosít és felgyorsítja a sebgyógyulást. Fontos, egyedülálló hatása, hogy D-vitamint szintetizál a bőrben. A napsugarak hatására melanin termelődik, amely a bőr színezettségét adja – minél sötétebb árnyalatú a bőr, annál nagyobb védelmet élvez az UV sugárzás káros hatásaival szemben, mint amilyen a leégés. Vagyis bőrünk természetes védekezőképességgel rendelkezik a napsugárzással szemben. A barna bőr sportos, egészséges, fiatalos benyomást kelt – az egyenletesen lesült férfiról sokan egyből a jólétre asszociálnak (hiszen feltételezik, hogy az illetőnek van ideje és pénze nyaralni). A sötétebb árnyalatú bőr karcsúbbnak is mutat bennünket – még egy jó ok arra, hogy a bronzos színre gyúrjunk!

A cikk folytatása a magazinban!

 

 


 

 

A sztárépítész Ybl Miklós kétszás éve


Ybl Miklós minden idők talán legnagyobb magyar építésze, a historizmus (eklektika) európai rangú képviselője volt. Jelentős műveivel nap, mint nap találkozhat a főváros és az ország közönsége, megcsodálhatja például az Operaház eleganciáját, ami egyedülállóan hű képet ad korának legmagasabb rangú ízléséről. Az idei esztendő Ybl-emlékév, amelynek során különböző programokkal állítanak emléket a világhírű építésznek.

A XIX. században rohamosan fejlődő, kapitalizálódó Budapesten hihetetlen gyorsasággal épültek a reprezentatív bankszékházak, bérpaloták és főúri lakok. Habár a korra jellemző neoreneszánsz stílus mindenütt jelen volt, Yblnek sikerült olyan egyéni kifejezésmódot találnia, hogy a tervei alapján készült épületek – bár tökéletesen beillettek a környezetükbe – egyértelműen mesterük névjegyét viselték. Német eredetű családból származott, apja jómódú kereskedőként dolgozott, ő maga kétszáz éve, 1814. április 6-án született Székesfehérváron.

A bécsi Polytechnikum elvégzése után már tizennyolc éves korában dolgozni kezdett a kiemelkedő építész, Pollack Mihály, a Magyar Nemzeti Múzeum alkotójának irodájában. 1840-től külföldön – Münchenben és Itáliában – képezte magát tovább. Hazatérve – mivel még nem vették fel a Pesti Építő Céhbe, és így nem vállalhatott munkát –, Pollack Mihály Ágost nevű fiával társult, közösen építették át Batthyány Lajos gróf ikervári kastélyát.

A cikk folytatása a magazinban!

 


 

 

A luxus templomai - Virtuális bevásárlótúrán Európa legpatinásabb nagyáruházaiban


Egy dolgot bármily nemű filozófiai vagy antropológiai ismeret hiányában is leszögezhetünk: az emberi pszichének mindig is kellett valamilyen intézményesült tevékenység, ami megerősíti a mindennapi, küzdelmes élet barikádjain, illetve pozitív visszacsatolást és vigaszt nyújt a nehezebb napokon. Sok évszázadon keresztül ezt a szerepet a vallás és az egyház látta el, a szekularizáció és a kapitalizmus előretörésével azonban kellett valami placebo, amolyan lelki homeopátiás gyógyír, amely boldogságot és felüdülést jelent egy pár órácskára. Miként a vallás szebb napjaiban hatalmas templomkomplexumok, bazilikák, katedrálisok és nagymecsetek épültek, addig a XIX.–XX. század folyamán a vásárlás és a pénzszórás imahelyének emeltek a megtérni áhítozó lelkeket befogadni képes szentélyeket.

 

 

A kereskedelem históriájának fejtegetése sajnos meghaladja e cikk terjedelmi korlátait, de pár szóban talán szükséges érintenünk, hogy jobban megértsük, miként is jutottunk odáig, hogy ma Budapesten lassan minden utcasarkon születik egy pláza. A házalós és alapvetően a piacokon lebonyolított kereskedést az újkorba belépve felváltották a tematikus utcácskák, amelyek lényege, hogy az egyféle portékát áruló kereskedők összetömörültek, így egyértelmű volt, hogy aki könyvet, netán egy új lábbelit szeretne venni, a város melyik része felé fordítsa az irányt. Mellesleg, ez a mai luxus sugárutak, mint a milánói Via Montenapoleone, a párizsi Champs-Elysée, a New York-i Fifth Avenue, a budapesti Andrássy út és a tokiói Ginza-negyed szervezőereje is. Ez a fajta kohéziós elv fontos, hiszen jól behatárolható a mai áruházak célcsoportja – a hazai elit áruháza az il Bacio di Stile, plázája a Mom Park). Az első koncentrált „plázák” a keleti, boltívekkel fedett bazársorok, vásárcsarnokok, illetve a passzázsok voltak. A nagy, XIX. századi várostervezések korában épülő fedett, általában négy utcát összekötő, üvegkupolás áruházelődök egyre-másra jelentek meg Európa nagyvárosaiban. 

A legrégibb példa a brüsszeli Galeries Royal Saint-Hubert (1837), a leghíresebb pedig a milánói Galleria Vittorio Emanuele II., ahova bekerülni csakis egy konkurens tőzsdei összeomlása folytán lehetséges (itt van egyébként a Louis Vuitton és a Prada milánói üzlete is). És persze ne felejtkezzünk el az egykor szebb napokat látott Párisi-udvarról sem, neogótikus passzázs a javából, jelen pillanatban épp zéró (luxus)üzlettel.

A cikk folytatása a magazinban!

 

 

 A magazint keresse a kiemelt újságárusoknál,
valamint a Relay-Inmedio hálózatában!
 

Legfrissebb cikkek
© Gentlemen's CHOICE 2016